BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, January 31, 2010

.: random thoughts :.

Salam mujahadah buat semua. Sebelum kata-kata mengorak langkah, sebelum tangan mengayun laju, sama-sama kita panjatkan kesyukuran kepada Allah diatas nikmat iman dan islam, rahmat dan kasihnya pada kita.

وََأمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ َفحَدِّثْ ( 11
Dan hendaklah engkau sebut-sebutkan ni’mat Tuhanmu. (Ad-Dhuha)

Kita sepatutnya sentiase sujud syukur kepadanya tanda kesyukuran atas nikmat yang diberi.Kadang-kadang kita lupa nikmat kita bernafas,makan, minum dan tido pun antara salah satu nikmat yg tak de nilainya..walau aq dah lama x update tapi rasanya kali nie lebih nak berkongsi rasa dan pandangan.Dah lama dengar lagu Maher Zain nie tapi baru nie nak sentuh dalam blog. Liriknya menerangkan dan menceritakan tentang sesuatu yang membuat aq kembali berfikir. Membuat aq kembali mencari apa yang telah lama dilupai dan banyak-banyak lagu Open Your Eyes telah mengungkap makna yang sangat mendalam buat aq juga mereka yang masih ingin memahami. First time dengar sangat kagum. Cara penyampaian menusuk ke hati secara langsung membawa akal untuk berfikir tentang alam sekeliling juga Pencipta yang menciptanya. Aq bukan seorang yang pandai bermain kata juga madah bicara yg indah.Sama-sama kita hayati video nie n hayati lirik itu sendiri. First time tengok video nie, hati tersentuh dan air mata bisa mengalir.Sama-sama kita hayati semoga mendapat pedoman dan pengajaran yang membawa kepada maghfirah yang Esa.



Aq x pandai nak kata panjang,tak pandai nak berfalsafah seperti pujangga Hamka..aq hanya insan biase yang berusaha menjadi seorang hamba dan khalifah di muka bumi ini..ingin menjadi AKU yang bisa mendidik seketul darah bernama hati...

No comments:

Post a Comment